- w codziennych kłótniach, aferach i trudnych sytuacjach rówieśniczych
- w codziennym procesie wspierania dzieci w budowaniu poczucia sprawczości
- o roli dorosłego, która nie zawsze wymaga udziału w rozwiązaniu problemu
Zapraszam Cię do udziału w bezpłatnym webinarze, który będę prowadzić z dwójką nauczycieli z Leśnej Szkoły Demokratycznej i których kompetencje mediacyjne obserwuję od czterech lat. Podzielimy się z Wami doświadczeniem i perspektywą nauczyciela, psychologa i ... rodzica. Porozmawiamy o tym jak wyjść z roli sędziego i porzucić strategie typu "Proszę się pogodzić i podać sobie ręce / Kto zaczął?". Będą przykłady trudnych sytuacji między dziećmi i pomysłów na to jak dawać narzędzia, dzięki którym uczestnicy będą mogły poradzić sobie lepiej w analogicznej sytuacji w przyszłości. Mam nadzieję, że w efekcie również rodzice poczują się pewniej, kiedy usłyszą "Mamo, on mnie popchnął / Nie chciał się bawić / Nikt mnie nie lubi".
Webinar jest bezpłatny ale musisz się zapisać. Każda zapisana osoba otrzyma 48 h dostęp do nagrania.
O współprowadzących
Alek Wożniak pisze o sobie:
We wszystkich przedsięwzięciach, również w moim własnym rodzicielstwie staram się promować przebywanie na zewnątrz wierząc, że przyroda działa lecząco i ucząco – jest najlepszą terapeutką, internistką i pedagożką jaką znam. Sam kocham spać pod gołym niebem (nawet w lutym), włazić na drzewa i strugać patyki.Ukończyłem lingwistykę na Uniwersytecie Warszawskim, studia o Chinach na University of London i kurs pedagogiki przyrody Forest School Center. Studiowałem też archeologię i kulturoznawstwo. Przez cztery lata pracowałem w Wolnej Szkole Ursynów w Warszawie, gdzie byłem opiekunem grupy starszych klas.Obecnie jestem mentorem prowadzącym siódmą klasę (Kojoty) i nauczycielem matmy w leśnej warsztatowni Dmuchawca.
Ania Topolska Koziarska o sobie :
Współzałożycielka i tutorka Leśnej Szkoły. Nauczycielka wczesnoszkolna i absolwentka kursu pedagogiki przyrody. Interwentka w Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Entuzjastka edukacji alternatywnej, dla której budowanie relacji i wspieranie dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu konfliktów, to podstawa codziennej pracy.