Pierwsze lata edukacji Twojego dziecka to fundament jego dalszej relacji ze szkołą. Wtedy buduje się przekonanie o tym, czy szkoła to miejsce, do którego chodzi się z chęcią, na tym etapie dziecko zdobywa odpowiedzi na pytanie "Czy ja dam sobie tutaj radę, czy się nadaję?". Kiedy dziecko wchodzi do czwartej klasy z jasnością, że nie cierpi szkoły i odlicza dni do końca roku szkolnego ... to nie jest dobra wiadomość. Bo takie zaplecze nie wspiera motywacji, poczucia sprawczości i poczucia własnej wartości. Masz ogromny wpływ na jakość relacji dziecka ze szkołą i na jego sposób interpretowania szkolnych wyzwań i trudności. Dowiedz się jak zadbać o dobry start.
Webinar na żywo 8 września o 20.00. Każdy otrzymuje roczny dostęp do nagrania.

Jak on sobie poradzi? Sama pamiętam jak w szkole było ....
Jak oddzielić własne doświadczenia od szkolnej codzienności dziecka? Jak nie filtrować jego trudności z rówieśnikami lub relacji z nauczycielami przez własne szkolne wspomnienia?

Trzeba się od początku brać za pisanie i czytanie. Żeby zaległości nie było.
O tym czego i jak uczy się dziecko w początkowych latach edukacji i o tym co zamiast podejścia "Codziennie strona literek".

Zmiana przynosi napięcie
Jak wspierać dziecko w zmianie: w konieczności odnalezienia się w nowej grupie, w relacji z obcym dorosłym i w obliczu wyzwań edukacyjnych? Bo to wielkie obciążenie - dla każdego dziecka.

Musisz być teraz samodzielny! Przedszkole się skończyło.
Jak wspierać samodzielność dziecka, żeby nie dokładać mu napięcia, jak widzieć dziecko i jego możliwości - niekoniecznie przez pryzmat własnych oczekiwań.

Nie polubią mnie. Będą sam siedział. Ala przesiadła się do kogoś innego!
Jak wspierać rozpacz i wielkie emocje oraz lęk, który pojawia się w kontekście intensywnego rozwoju społecznego i wyzwań rówieśniczych?

Żeby chciało opowiadać
Jak od początku zadbać o to, żeby dziecko chciało opowiadać o szkole, żeby chciało dzielić się swoimi przeżyciami?

Wychowawca w klasie 1/3 to cały świat twojego dziecka
Dlatego warto świadomie budować relację z nauczycielem, szczególnie w kontekście potrzeb i wyzwań rozwojowych Twojego dziecka.