JAK POMÓC UCZNIOWI W KŁOPOTACH Z KONCENTRACJĄ?
UCZESTNICZĄC W KURSIE TWOI NAUCZYCIELE
Nauczą się skutecznych metod pracy z dzieckiem, które jest rozkojarzone i łatwo się dekoncentruje. W efekcie angażuje się w spacery po klasie, wiercenie dziury w ławce, wyglądanie przez okno i zagadywanie kolegów.
Poznają rozwiązania, które będą wspierać koncentrację uwagi u wszystkich dzieci w klasie. Zadbają o swoją jakość pracy i komfort prowadzenia lekcji, bo trudno o wysokie poczucie skuteczności, kiedy widzisz, że do części dzieci przekaz merytoryczny po prostu nie dociera.
Dowiedzą się jak wyjść poza ciągłe przywoływanie do porządku "Michał uważaj!”, które daje dzieciom poczucie, że nauczyciel wiecznie ma pretensje.
Nauczą się jak za przeszkadzaniem i wstawaniem z ławki zobaczyć konkretną trudność i jak dobrać do niej strategie wsparcia.
Dostaną skrzynkę z narzędziami do wykorzystania od zaraz.
Szkolenie prowadzone przez panią Agnieszkę wniosło bardzo dużo do mojego życia zawodowego i osobistego. Było to dla mnie wartościowe doświadczenie, które szczerze mogę polecić innym. Podejście do dziecka, proponowane podczas kursu jest innowacyjne ale przede wszystkim jest praktyczne. Proste sposoby, łatwe do wykorzystania, a zmieniające perspektywę postrzegania i wspierania dzieci w szkole. Niezwykle ważną częścią szkolenia było omówienie postępowania z zespołem klasowym, z czym najczęściej jest kłopot, kiedy u dziecka nie widać jego słabszych stron.
Zdobyta wiedza i umiejętności na pewno pomogą mi zrozumieć i pomóc dziecku aby szkoła nie była dla niego tylko koniecznością ale też fajną przygodą. Szczerze polecam kurs, jako pedagog specjalny ale i jako matka całe życie zmagająca się z takim dzieckiem i systemem edukacji. Największym plusem jest ze względu na dużą ilość praktycznych, narzędziowych wskazówek.
Znam Panią Agnieszkę z innych szkoleń, więc wiedziałam, że udział w nowym projekcie - tym razem na temat pomocy uczniom mającym problemy z koncentracją uwagi - będzie strzałem w dziesiątkę.
Kurs pokazał mi, jak wspierać takiego ucznia w procesie dydaktycznym, a także jak wiele obszarów, o czym nie miałam świadomości, ma wpływ na jego zaburzenie. Wszystkie sytuacje, o których Pani Agnieszka mówi podczas kursu, występują w klasach, w których uczę bądź uczyłam. Dzieli się więc rzetelną i sprawdzoną wiedzą, a co najważniejsze, proponuje ciekawe rozwiązania.
Dodatkowym atutem prowadzącej jest płynność jej wypowiedzi. Słuchałam Pani Psycholog z żywym zainteresowaniem.
Nowa sytuacja wymusza nowe rozwiązania. Nigdy wcześniej nie kończyłam żadnego e-szkolenia, bo uczestnictwo w nich wydawało mi się jako kursantce mało efektywne. Dzięki temu projektowi zmieniłam nastawienie. To z pewnością nie ostatnie e-szkolenie Pani Agnieszki, w którym będę uczestniczyć.
Jako matka klepnęłam się kilka razy w czoło: „No jasne!” Na szczęście, zamiast palącego poczucia winy, kurs dał mi motywację do bycia bardziej rozumiejącą matką - i to od zaraz! Zobaczyłam w moim dziecku całą górę lodową, a nie tylko jej „oporny” i „ leniwy” czubek.
Jako nauczyciel, pomyślałam „Aha, a więc to dlatego Kuba z 1b ….”. Dzięki przykładom wziętym z codziennego szkolnego życia, dowiedziałam się o szkodliwości „leczenia objawowego” ucznia z problemami koncentracji uwagi. Słuchając o holistycznym podejściu do problemów takiego ucznia, siedziałam potakując i chłonąc praktyczne metody postępowania. Najbardziej chyba jednak ucieszyła mnie dawka dobrych wiadomości, z których najważniejsza to ta, iż nie muszę się w klasie rozdwajać i indywidualizować swoich metod nauczania, gdyż sposoby wspierania ucznia z problemami koncentracji uwagi pomagają i wspierają wszystkich uczniów w efektywnym uczeniu się.
Kolejny plus to optymalna długość lekcji oraz treściwe odcinki - łatwe do „ogarnięcia” nawet dla słuchacza z kłopotami w koncentracji uwagi... 😉
JAK POMÓC UCZNIOWI W KŁOPOTACH Z KONCENTRACJĄ?