Cel szkolenia
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w narzędzia które,
- będzie można wykorzystać podczas indywidualnej pracy z dzieckiem w gabinecie
- pozwolą przejść rodzicom od dyscyplinowania do wspierania w regulacji emocji
- uruchomią współpracę z nauczycielem i zmianę sposobu pracy z dzieckiem w placówce.
Każdy uczestnik otrzymuje dostęp do nagrania szkolenia na trzy dni. Szkolenie 'na żywo' odbędzie się w formie spotkania online 7 grudnia. A każdy kto wykupił miejsce na szkoleniu będzie mógł obejrzeć nagranie w dniach 13/14/15 grudnia.
Program szkolenia
- Diagnostyczny rzut oka na rodzinę - co robi złość dziecka w systemie rodzinnym, kto czerpie z niej (często nieświadome) korzyści
- Modelowanie radzenia sobie z trudnymi emocjami w rodzinie - praca z rodzicami.
- Różnicowanie przyczyn. Złość jako maska innych trudności. Wspieranie rodziców w budowaniu kompetencji w obszarze "zaglądania za podszewkę' zachowania dziecka.
- Od dyscyplinowania do wsparcia w regulacji - praca z rodzicami nad zmianą w obszarze podejścia do trudnych zachowa.
- Jak dzieci regulują złość na różnych etapach wiekowych: czego możemy oczekiwać i jak dobierać strategie w zależności od wieku dziecka
- Projektowanie zabaw terapeutycznych do pracy nad złością - przegląd technik wspierających regulację emocji, praca metaforą, bajką parafrazą rysunkową. Zabawy wspierające pracę nad złością w gabinecie oraz zabawy i techniki do domu.
- Schematy w funkcjonowaniu rodziny, które są stałym punktem zapalnym - praca z rodzicami nad zmianą schematu
- Duże wybuchy złości, jak wspierać rodziców kiedy dziecko bije kopie i gryzie - dzieci o 'trudnym temperamencie'
- Jak wspierać dziecko w rozwoju umiejętności monitorowaniu narastającego napięcia - działanie przed wybuchem
- Strategie wspierające nauczycieli, którzy towarzyszą dziecku w trudnych zachowaniach w placówce edukacyjnej.
Szkolenie dotyczy pracy z dziećmi w wieku 4 - 8.
O prowadzącej szkolenie
Nazywam się Agnieszka Misiak
Jestem psychologiem z kilkunastoletnim doświadczeniem w pomaganiu dzieciom i ich rodzicom, z którymi spotykam się na konsultacjach i warsztatach. Wierzę w rodzicielskie i dziecięce kompetencje, bliskie są mi strategie psychologiczne, które koncentrują się na zrozumieniu potrzeb i emocji stojących za zachowaniem dzieci.
Jestem również trenerką, na szkoleniach dla nauczycieli i psychologów dzielę się praktyczną stroną pracy psychologa, pokazuję rozwiązania i strategie sprawdzone w mojej codziennej pracy z dziećmi i ich rodzicami. Wspieram szkoły i nauczycieli szukając możliwości dialogu i odbudowania relacji z uczniami, z którymi dorośli zgubili nić porozumienia.
Jestem także współautorką książki ‘Mam nadpobudliwe dziecko i… co dalej’, wydanej przez wydawnictwo WSIP.
Opinie na temat szkolenia
Najczęściej zadawane pytania
Jeśli uczestniczysz używając komputera wybierz przeglądarkę Chrome, Safari lub Firefox, jeśli przez telefon wybierz Chrome lub Safari.
Zamknij wszystkie zbędne programy i okna w przeglądarce. Sprawdź czy nie masz wyciszonego dźwięku. Kliknij w otrzymany link i już. Widzimy się. Będziesz mógł zadawać pytania i zgłaszać wątpliwości