Cel szkolenia
Podczas szkolenia dzielę się pomysłami i rozwiązaniami, którymi pracuję nawiązując kontakt i budując relację z dziećmi podczas konsultacji. Moim celem jest pokazać różnorodność dróg i możliwości budowania dobrego kontaktu z dziećmi. Przede wszystkim takich, które nie bazują na słowie, dialogu i wypytywaniu. Ważnym elementem szkolenia jest zawieranie kontraktu z dzieckiem (również tym młodszym) oraz kreatywne narzędzia, które umożliwiają pracę nad jego trudnościami.
Spotkanie na żywo odbędzie się 14 czerwca. Każdy uczestnik otrzymuje dostęp do nagrania szkolenia na 3 dni, dlatego nie musisz brać udziału w spotkaniu 'na żywo'. Dostęp do nagrania otrzymasz na czas trwania kolejnego weekendu czyli w dniach 20 - 22 czerwca .
Program szkolenia
Pracując z dziećmi w gabinecie często bazujemy na słowie, dążymy do budowania relacji poprzez rozmowę, chcemy analizować problem, dochodzić przyczyny. Ale dzieciom trudno ubrać w słowa odczucia i zmartwienia, trudno skupić się na abstrakcyjnym rozważaniach dialogi o emocjach i zachowaniu. Dzieci potrzebują nawiązać kontakt poprzez robienie czegoś wspólnie, potrzebują mówić o swoich kłopotach i odczuciach bawiąc się. Lubią rozwiązania, które są działaniem; konkretnym, namacalnym narzędziem.
Program
- Jak nawiązać kontakt i zacząć budować relację z dzieckiem przedszkolnym i wczesnoszkolnym; stworzenie kontraktu, określenie celu, bezpiecznych ram.
- Błędy popełniane podczas pierwszego spotkania
- Wywiad z dzieckiem, który nie polega na wypytywaniu
- Rysunkowe strategie ułatwiające dziecku przedstawienie swoich kłopotów
- Rysunek jako parafraza i podsumowanie wypowiedzi dziecka - rysunkowe podsumowania, schematy do zabrania do domu jako pomoc dla rodzica i dziecka
- Wplatanie kłopotu, trudności, objawu dziecka w zabawę - projektowanie zabaw terapeutycznych w trakcie indywidualnej pracy z dzieckiem, zabawy uwzględniające okienko rozwojowe i zainteresowania dziecka
- Zabawy terapeutyczne w pracy z lękiem, złością i trudnościami w relacjach rówieśniczych
- Wykorzystanie figurek, kamieni i zabawek w obrazowaniu dziecku jego trudności (z przetwarzaniem napięcia, interpretacją wydarzeń, reakcjami somatycznymi).
- Metafora w pracy z emocjami dziecka. Wykorzystanie bajek - niekoniecznie terapeutycznych
- Narzędziownik: gry dla dzieci w różnym wieku i z rożnymi potrzebami - moje sprawdzone narzędzia
O prowadzącej szkolenie

Nazywam się Agnieszka Misiak
Jestem psychologiem z kilkunastoletnim doświadczeniem w pomaganiu dzieciom i ich rodzicom, z którymi spotykam się na konsultacjach i warsztatach. Wierzę w rodzicielskie i dziecięce kompetencje, bliskie są mi strategie psychologiczne, które koncentrują się na zrozumieniu potrzeb i emocji stojących za zachowaniem dzieci.
Jestem również trenerką, na szkoleniach dla nauczycieli i psychologów dzielę się praktyczną stroną pracy psychologa, pokazuję rozwiązania i strategie sprawdzone w mojej codziennej pracy z dziećmi i ich rodzicami. Wspieram szkoły i nauczycieli szukając możliwości dialogu i odbudowania relacji z uczniami, z którymi dorośli zgubili nić porozumienia.
Jestem także współautorką książki ‘Mam nadpobudliwe dziecko i… co dalej’, wydanej przez wydawnictwo WSIP.
Opinie na temat szkolenia


Najczęściej zadawane pytania
Jeśli uczestniczysz używając komputera wybierz przeglądarkę Chrome, Safari lub Firefox, jeśli przez telefon wybierz Chrome lub Safari.
Zamknij wszystkie zbędne programy i okna w przeglądarce. Sprawdź czy nie masz wyciszonego dźwięku. Kliknij w otrzymany link i już. Widzimy się. Będziesz mógł zadawać pytania i zgłaszać wątpliwości