Cel szkolenia
W pracy z dzieckiem często bazuje się na spisywaniu kontraktu, który ma formę listy zobowiązań i pomysłów na nowe, 'lepsze zachowanie'. Tak zawarty kontrakt zakłada, że zmiana zachowania zadzieje się, kiedy dziecko po prostu postanowi zachowywać się lepiej. Taki kontrakt działa bardzo dobrze, szczególnie w momencie podpisywania, kiedy to podpisujący całym sercem wierzy, że da radę. Później działa już różnie a każdy kolejny kontrakt, często nazywany 'kontraktem ostatniej szansy', działa jeszcze mniej.
Inną częstą strategią jest zakładanie dzieciom z trudnościami w zachowaniu zeszytu, w którym nauczyciel na koniec każdej lekcji parafuje 'zachowanie' lub 'aktywność na lekcji', co prowadzi zazwyczaj do wyuczonej bezradności dziecka i utrwalenia etykiety, z którą dorośli chcieli walczyć.
Każdy uczestnik otrzymuje dostęp do nagrania szkolenia na 48h, dlatego nie musisz brać udziału 'na żywo' . Będziesz mógł obejrzeć nagranie w ciągu kolejnego weekendu.
Program szkolenia
Jak realnie ocenić możliwość zmiany zachowania dziecka?
Działania wspierające jakie dorośli muszą podjąć żeby kontrakt z uczniem był skuteczny.
Jak pracować z uczniem po nastu kontraktach, który jest już bierny i zniechęcony?
Wpływ 'obietnicy poprawy', rozliczania ucznia z niedotrzymania ustaleń i wyciągania konsekwencji w sytuacji niepowodzenia na jego samoocenę, poczucia wpływu na własne zachowanie. I o tym co możemy zaoferować w zamian.
O prowadzącej szkolenie
Nazywam się Agnieszka Misiak
Jestem psychologiem z kilkunastoletnim doświadczeniem w pomaganiu dzieciom i ich rodzicom, z którymi spotykam się na konsultacjach i warsztatach. Wierzę w rodzicielskie i dziecięce kompetencje, bliskie są mi strategie psychologiczne, które koncentrują się na zrozumieniu potrzeb i emocji stojących za zachowaniem dzieci.
Jestem również trenerką, na szkoleniach dla nauczycieli i psychologów dzielę się praktyczną stroną pracy psychologa, pokazuję rozwiązania i strategie sprawdzone w mojej codziennej pracy z dziećmi i ich rodzicami. Wspieram szkoły i nauczycieli szukając możliwości dialogu i odbudowania relacji z uczniami, z którymi dorośli zgubili nić porozumienia.
Jestem także współautorką książki ‘Mam nadpobudliwe dziecko i… co dalej’, wydanej przez wydawnictwo WSIP.
Opinie na temat szkolenia
Najczęściej zadawane pytania
Jeśli uczestniczysz używając komputera wybierz przeglądarkę Chrome, Safari lub Firefox, jeśli przez telefon wybierz Chrome lub Safari.
Zamknij wszystkie zbędne programy i okna w przeglądarce. Sprawdź czy nie masz wyciszonego dźwięku. Kliknij w otrzymany link i już. Widzimy się. Będziesz mógł zadawać pytania i zgłaszać wątpliwości