Cel szkolenia
Relacje z rodzicami uczniów i przedszkolaków wymagają od psychologa, pedagoga szkolnego i wychowawcy z jednej strony umiejętności stawiania granic i uważności na granice swoich komptetencji, a z drugiej wiążą się z dawaniem wsparcia i prowadzeniem dialogu o najtrudniejszych aspektach rozwoju dziecka i funkcjonowania rodziny. Pedagog i psycholog często słyszy 'Proszę porozmawiać z rodzicami Pawła', 'Proszę poinformować rodziców o zachowaniu dziecka' i ... zostaje z tym sam. Trudne rozmowy, przekazywanie rodzicom informacji o konieczności wizyty u specjalisty czy przeprowadzenie wywiadu lub mediowanie między skonfliktowanymi rodzicami a konkretnym nauczycielem to elementy wpisane w relacje z rodzicem. Celem szkolenia jest pokazanie różnych strategii i rozwiązań, które pokażą jak zadbać o relacje w obliczu trudnych rozmów.
Każdy uczestnik otrzyma dostęp do nagrania szkolenia. Dostęp na 48 h i możliwość obejrzenia w kolejny weekend.
Program szkolenia
- Przygotowanie do rozmowy z rodzicem, obszary o które należy zadbać abu uwzględnić cel spotkania i omawiany problem oraz realny wpływ rodzica na wprowadzenie zmiany.
- Pytania przekraczające granice i obszary konfliktogenne - jak przeprowadzić wywiad z rodzicem, nie przekraczać granic swoich kompetencji, zadawać pytania, które mieszczą się w zakresie relacji rodzic - szkoła lub rodzic - przedszkole.
- Jak być uważnym na gotowość rodzica do zagłębiania się w trudny temat i jak zwiększać poczucie bezpieczeństwa w takiej rozmowie.
- Sformułowania oceniające, sugerujące (dlaczego nie byli państwo u psychologa, czy tylko tata pomaga w lekcjach, jaką pomoc zapewniliście dziecku dotychczas?) - praca na przypadkach konkretnych sytuacji problemowych
- Rozmowa o podjęciu działań diagnostyczo - terapeutycznych: jak się odnaleźć w rozmowie z rodzicem, który wypiera, zaprzecza, przerzuca odpowiedzialność.
- Przygotowanie się i przeprowadzenie rozmowy, podczas której trzeba przekazać rodzicowi trudne informacje (o agresywnym zachowaniu, objawach, trudnościach w relacjach z rówieśnikami, o widocznych zaniedbaniach)
- Prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami: wywiadówek i radzenie sobie z konfliktem na forum
- Konstruktywne strategie wspierania rodziców w rozwiązaniu konfliktu (między rodzicami, między rodzicami a nauczycielami przedmiotu oraz roli wychowawcy w tym konflikcie. Omówimy warianty różnych sytuacji (np. kiedy rodzice domagają się usunięcia jednego z uczniów) i możliwości ich rozwiązywania, które nie eskalują problemu i umożliwiają zaplanowanie całego.
- Budowanie relacji - jak zajrzeć za podszewkę podszewkę postawy roszczeniowej, oskarżającej i unikającej. Relacja z rodzicem dziecka z trudnościami.

Najczęściej zadawane pytania
Jeśli uczestniczysz używając komputera wybierz przeglądarkę Chrome, Safari lub Firefox, jeśli przez telefon wybierz Chrome lub Safari.
Zamknij wszystkie zbędne programy i okna w przeglądarce. Sprawdź czy nie masz wyciszonego dźwięku. Kliknij w otrzymany link i już. Widzimy się. Będziesz mógł zadawać pytania i zgłaszać wątpliwości