Cel szkolenia
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w konkretne narzędzia, którymi można (w warunkach szkolnych) wspierać dziecko samookaleczające się i doświadczające objawów depresji. Będę mówić o strategiach, którymi możemy zastąpić niewspierające rozwiązania jak na przykład umowy 'obiecaj, że nie będziesz się ciąć / codziennie pokazujesz ręce'. Podsumowując powiem jak okazywać wsparcie nie przekraczając granic swoich kompetencji i z uważnością na granice dziecka.
Jeśli nie możesz brać udziału w szkoleniu 'na żywo', otrzymasz dostęp do nagrania szkolenia na 48 h, dostęp do nagrania będie w dniach 21 - 22 maja..
Program szkolenia
- Wpływ depresji na funkcjonowanie społeczne, emocjonalne i poznawcze ucznia. O tym jak zmieniają się relacje z rówieśnikami i koncentracja.
- Maski depresji u dzieci - jak zajrzeć za podszewkę zachowania dziecka i zauważyć wpływ obniżonego nastroju. "Nie chce mi się", "Nigdzie nie jadę", "Nie będę oglądał żadnego filmu", "Rezygnuję z basenu" - o tym co łatwo zinterpretować jako lenistwo lub opozycyjność.
- 'Jestem do niczego', 'Nikt mnie nie lubi', 'Nic mi nie idzie'. Wspieranie dziecka w szkolnej codzienności - prowadzenie dialogu z depresyjnymi objawami. Jak rozmawiać, kiedy intuicja prowadzi nas na 'manowce' pocieszania lub zaprzeczania
- Samookaleczenia - wspieranie dziecka w gabinecie pedagoga / psychologa szkolnego.
- Trudności rodziców w zrozumieniu i przyjęciu diagnozy - jak usłyszeć z czym zmaga się rodzic.
- "On nie ma depresji, ciągle gra z chłopakami, przecież widzę go na boisku" - o wspieraniu dziecka w relacji z nauczycielami
"Pytać czy nie pytać. Dawać mu test jak wszystkim, czy nie dawać" - jak w kontakcie z uczniem i rodzicem tworzyć balans uwzględniający jego trudności.
O prowadzącej szkolenie
Nazywam się Agnieszka Misiak
Jestem psychologiem z kilkunastoletnim doświadczeniem w pomaganiu dzieciom i ich rodzicom, z którymi spotykam się na konsultacjach i warsztatach. Wierzę w rodzicielskie i dziecięce kompetencje, bliskie są mi strategie psychologiczne, które koncentrują się na zrozumieniu potrzeb i emocji stojących za zachowaniem dzieci.
Jestem również trenerką, na szkoleniach dla nauczycieli i psychologów dzielę się praktyczną stroną pracy psychologa, pokazuję rozwiązania i strategie sprawdzone w mojej codziennej pracy z dziećmi i ich rodzicami. Wspieram szkoły i nauczycieli szukając możliwości dialogu i odbudowania relacji z uczniami, z którymi dorośli zgubili nić porozumienia.
Jestem także współautorką książki ‘Mam nadpobudliwe dziecko i… co dalej’, wydanej przez wydawnictwo WSIP.
Najczęściej zadawane pytania
Jeśli uczestniczysz używając komputera wybierz przeglądarkę Chrome, Safari lub Firefox, jeśli przez telefon wybierz Chrome lub Safari.
Zamknij wszystkie zbędne programy i okna w przeglądarce. Sprawdź czy nie masz wyciszonego dźwięku. Kliknij w otrzymany link i już. Widzimy się. Będziesz mógł zadawać pytania i zgłaszać wątpliwości